fredag 5 februari 2010

Pike Lords - the saga

Många av oss fiskare har hört talas om teamet Pike Lords. Ett team bestående av två brödrapar som tillsammans spelat in en ny film om gäddfiske. Ett tag såg det dock inte ut att bli någon film då en av bröderna, Marcus Strand, tragiskt gick bort under 2008 endast 21 år gammal.

"Ett tag såg det inte ut att bli någon film, men jag vet att Marcus hade uppskattat om filmen blev klar och därför bestämde jag mig för att färdigställa den som en hyllning till honom. Det kändes viktigt" - Daniel

Filmen släpps i samband med senaste numret av Fiske-Feber. Jag som prenumererar på tidningen fick hem den idag. En efterlängtad film.

Imorgon ska jag ut och hjälpa till med skottning kring systers stuga. I samband med det tänkte jag passa på att ismeta lite på sjön och prova mina spöhållare. Blir en avstickare från lak-nötandet. Skitfiske!

1 kommentar:

henka79 sa...

Såg precis filmen the saga! Kanon film och kan inte mer än säga att jag längtar ngt fruktansvärt mkt till våren nu!!
Ha ett skitfiske på dig/er.

Mkt tråkigt med din bror men är helt säker på att han är dunderstolt!!
// Henke