fredag 1 januari 2010

Nytt år med nya äventyr

Året som gott har varit händelserikt med många fiskeäventyr där jag fått många nya fiskekamrater. Jag började året med ismete efter gädda, som jag faktiskt inte haft egna grejer för tidigare. Ett nytt sätt att förgylla vintern även om man ständigt har en längtan till vår och sommar. Något minnesvärt från året var även att jag och Jonas (som jag inte kände då) lyckades ta en tredjeplats i spinntävlingen Umeå Pike Open. 2009 var också det år som jag på allvar började att tillverka egna jerk- och tailbeten där varje nytt parti av beten blev bättre och bättre och där fler komma skall. Jag fiskade mer än tidigare år och jag började även inrikta mig mer mot specimenfisket och köpte på mig utrustning för feeder- och matchfiske och tillbringande ett antal timmar vid åar och älvar för att fånga stor id och brax.

I slutet av 2009 hade jag tyvärr inte någon tid över till fiske då mina studier tog all min tid men det här året kommer det definitivt att bli mer fiske, och jag hoppas på att få ännu mer ny kunskap, då jag anslutit mig till sportfiskeklubben Hellfish som jag ska tävla för i Norrländska Specimentävlingen. Det är väl bara att börja ismeta nu då och samla poäng åt klubben.

Gott nytt år!!

Inga kommentarer: