fredag 5 mars 2010

Nya träbitar på g

Nu var det länge sedan jag uppdaterade och länge har det gått sedan senaste fisketuren. Lakfisket är över för den här vintern och nu börjar istället satsningarna på abborre och gädda. Egentligen skulle jag ut idag med Jonas och hans dotter och pimpla betesfisk i solskenet men då Jonas blev erbjuden att gå på jobbintervju var det svårt för honom att tacka nej. Jag som faktiskt är ledig idag har suttit med mina beten och putsat dem. Ska ta och försöka vikta dem i helgen för att sedan övergå till målning nästa vecka.

Det är 10st beten på gång i två olika modeller. 3st tailbeten och 7st jerkbaits. Tailbetena kommer att bli tånglakeimitationer i olika färger. Jag har funderat lite över vad jag ska ha för färger på mina jerkbaits men det lutar åt dessa sju; Abborre, Mört, Gädda, Öring, Blåsilver Rödsvart och en mörkare typ "Fegisen" (xsio-uv). Vad tror ni om det? Var även lite sugen på att göra en skitmört. Öringen vill jag mest göra för att prova måla en. :)

"Furusundaren" ska få lite fler vänner.

Vore skönt att komma ut och fiska lite nu när vädret plötsligt har blivit så mycket bättre!

Inga kommentarer: