måndag 15 mars 2010

Snipjakt på nya vatten

Igår var vi ett helt gäng som tog oss iväg för att fiska gädda. Jag, Jonas och Meijer åkte ut 07.00 på morgonen och begav oss mot ett nytt vatten som Rödingen letat upp. Makke och Rödingen som åkte ut kring 03-04 på natten var redan på plats då vi anlände och hade redan då hunnit landa kring 8 st gäddor, dock utan nämnvärd storlek.

Med Makkes motorborr var det väldigt smärtfritt att placera ut alla spön som tillsammans blev 26(?) st och jag måste säga att vi täckte av ett rätt stort område av det fiskade vattnet.

Makke måste ju fota lite till sin blogg också.

Det var en riktigt skön dag ute där vi jobbade på solbrännan, drack kaffe, snackade skit och drog upp snipor. Tack vare det stora avståndet mellan alla spön blev det lite motion emellan åt.

Rödingen får jobba!

Det blev inga störra gäddor idag. Antalet var det inget fel, bara storleken. Den sista gäddan som jag fick som även blev min största för dagen vägde uppskattningsvis dryga 3kg . Det tog lite extra tid att ta oss hem då Jonas parkerat lite för långt ner i vägrenen. Makke som har en Subaru Forester fick visa musklerna och dra upp volvon för att vi inte skulle bli stående.

Jonas poserar stolt!

Brumm, brumm!

Det var riktigt skönt att komma ut även om jag hade sovit väldigt lite och var sjuk. Det kom upp kring 20 gäddor idag men tyvärr fick ingen av dem syna vågsäcken. Dags att bli frisk!

Inga kommentarer: