fredag 13 augusti 2010

Genrep inför gäddtävling

Jag har haft lite dåligt med tid att ta mig ut och fiska men förra helgen tog jag och pappa oss ut i solskenet för lite gäddfiske. Det blev inga stora gäddor men vi fick ändå landa ett antal gäddor var samt att vi fick oss en solbränna.

Inte den största men den första.

Vackert väder och bra fart i vattnet.
Liten gädda som föll för ett av mina beten, krokas av i vattnet.

Pappa visar stolt upp en av sina gäddor.

Imorgon åker jag, Jonas och Dabbe iväg och deltar i fisktävlingen "Önskegäddan" som går av stapeln i Önskasjön. Jonas ringde mig för någon vecka sedan och berättade att jag inte hade något val angående deltagandet, han och Dabbe hade redan bestämt att jag skulle ingå i deras lag. Allt annat skulle avbokas. Jag känner mig grymt taggad. Det ska bli riktigt kul att komma ut. Imorgon vore det lägligt med ett personbästa på gädda! Rapport kommer på söndag.

1 kommentar:

Pirkko sa...

Fina bilder! Otroligt att det blev så pass många gäddor i det soliga och varma vädret.:)