torsdag 17 februari 2011

Istid

Jag är så less på kylan som aldrig verkar ge med sig. Man sitter bara och väntar på att det ska bli varmare. Det är ju inget problem att ta sig ut och fiska men att fånga fisk för att sedan släppa tillbaka den blir i princip omöjligt då det är så här kallt. Fisken skadas och dör mest troligt på en gång. Lite värme tack så man kan åka ut och stilla abstinensen lite.

En inte alltför ovanlig syn på yr.no, massor av minusgrader.

(En liten parentes. Nu har jag plockat fram mina flugbindargrejer och börjat binda igen så vi får väl se vart det leder.)

2 kommentarer:

Robin sa...

Fyf*n säger jag bara, 25 minus!? Här nere i Götet har det växlat mellan -10 och 3-4 plusgrader för ett par veckor sen, tur man har va? :D Nä, nu längtar jag alldeles för mycket tills metesäsongen bö rjar.

Markus Burström sa...

Ja, det har väl varit -25 i två veckor vilket gör det lite svårt att ta sig ut. Så orättvist med plusgrader, det är bara hoppas att vi får vår någon gång här också. Längtar till att få fiska i öppen vatten!!