onsdag 16 mars 2011

Mot ljusare tider

Jag har haft lite svårt att ta mig ut och fiska på senaste tiden då jag bara suttit och skrivit. Än mindre tid har jag haft till att uppdatera bloggen men i och med att min rapport för exjobbet är färdigskriven och ivägskickad så har jag några lugnare dagar framför mig innan hela jobbet ska redovisas muntligt. I helgen har det bara varit rapportskrivande på schemat men förra helgen tog jag mig ut tillsammans med Makke (dagens fotograf) och Jonas. Här följer lite sköna bilder från den turen;

Njuter av solskenet.

Plötsligt blir det full action.
Jonas gör mothugg och i bakgrunden springer jag mot nästa spö.

Jonas poserar men en vacker gädda.

Henke hälsade på oss med en blivande fiskare.


Även jag fick chansen att visa upp en gädda. Notera den stora betesfisken (Lake) som hänger vid ena gällocket. Inga beten är för stora för de här predatorerna.

3 kommentarer:

Pirkko sa...

Sköna bilder! :)

svanberg sa...

Hej!
Snygga firrar du dragit upp!

Det är så att jag behöver ha ett antal abborrar mellan 15-25cm till mitt examensarbete i ekologi.

Grejen är att de ska vara levande och att jag är en mycket oerfaren pimplare.

Jag undrar om jag skulle kunna få haka på någon dag då du ska ut och fiska abborre? (eller kan få tips)

Jag fann ingen email till dig, men jag finns på "staffan@myrica.se" Vi kan väl kanske prata om det vi mail?
Mvh//Staffan

Markus Burström sa...

Hej Svanberg, det ska inte vara några som helst problem att ordna. Kontaktar dig via mail.