måndag 27 oktober 2014

Laxdax

I och med det kallare vattnet har lax- och havsöringsfisket kommit igång och det är många som är ute och nöter efter de stora prickigfiskarna. Jag och Hasse har hunnit värma upp och göra bort de nu obligatoriska motorstruls-passen, förhoppningsvis. Alltid ska det vara nåt grus i maskineriet!

Båtmotorer, Hasse och laxfiske. Tre saker som inte lirar ihop.

Med helt ny utrustning för laxfisket har jag varit riktigt peppad på att komma ut. Så pass att man kanske börjat lite väl tidigt. Men bättre det än att komma ut för sent. Även om fisken finns där har de första passen var väldigt tröga. Trots det har jag fått testa min utrustning då en tyngre dam klev på under ett av passen, som dagens enda fisk.

En riktigt ryggbred laxhona på 12,15kg som fick simma tillbaka ner i djupet.

En fin start på säsongen men i skrivande stund har jag faktiskt lyckats fångat något ännu större! Mer om det berättar jag i nästa laxinlägg. Håll till godo!

"Go for the big ones" - Leif Engström

Inga kommentarer: