torsdag 16 september 2010

Fler storfiskar i helgen

Det kommer upp mycket stor fisk i norrland just nu och det var inte bara jag som fick landa en vacker fisk i helgen. I söndags då jag var på väg hem från norrlands djupa skogar fick jag höra om att Mats som var ute i sin nya båt bänt riktigt stort, en gädda som enligt ryktena vägde över 16 pannor. Nu är det bekräftat av fångstmannen, bilderna har kommit upp och Mats har skrivit en mycket bra och känslosam fångstrapport på sin blogg på folkbladet.nu. Glädjen om att få landa en sådan best men sorgen då den inte klarar av att återhämta sig.

Mats med en vacker dam på 127cm och 16580gram.

I helgen kommer jag att ta upp betestillverkningen igen och planerar även att lägga en dags fiske efter gädda. Tanken var väl först att fiska efter abborre men då det verkar bli lågtryck och regn gör jag mig beredd på gäddfiske istället.

Inga kommentarer: