söndag 5 september 2010

Hösten har kommit

När jag började sommarjobba i juni sa jag bittert att då jag jobbat klart i slutet på augusti så är det säkert höst och det var en viss sanning i det. Nå väl, nu ska vi inte deppa över att hösten här. Jag har gjort några sista ansträngningar för att få mig en stor Id i sommar, stor som i storfiskregistrering-stor, utan några större framgångar. De senaste passen har det varit riktigt kallt och trögt så nu får man gå över till predatorfisket istället.

Ute och harvar i mörkret.

Jag tog mig an att väga en av mörtarna jag metade upp i sommar, en bonusfångst vid idfiske, för att ha någon form av årsbästa på den arten. Mörten jag lät väga vägde 370 gram, its a start! :D

En vackert men kylig kväll vid älven.

Det som väntar härnäst är fiske efter gädda, abborre och lake och lite nya prylar kanske ;)

Inga kommentarer: