fredag 20 maj 2011

Mer brax

Jag och Makke har försökt ta oss ut någon timme för att fiska braxen då möjlighet har funnits. Sedan första passet har vi hunnit ta oss ut ytterligare två pass och har haft rätt bra fiske och fått några finare braxnar, dock så har vi inte riktigt fått den där ordentliga toppfisken vi jagat.

Makke med en fin braxen på 3310gram, personbästa för honom.

En fin bonusabborre som fick simma tillbaka.

En fin braxen som tyngde vågen till 2950gram, fördelat på 61cm.

Tyvärr så råkade jag skära mig i handen under ett av veckans pass då jag skulle trycka ned en bankstick i marken (läs metallpinne med en plastklyka på). Felet jag gjorde denna gång var att jag tryckte ned banksticken i marken med handen på klykan och plötsligt sprack plastklykan och rev upp skinnet mellan tummen och pekfingret. Jag har haft ganska svårt att greppa saker och att sträcka tummen är.. oskönt. Som tur är har det läkt ganska bra. Imorgon är det gäddtävlingen Umea Pike Open där jag och Jonas kommer att delta i vanlig ordning och då blir det att tejpa handen så man orkar piska på med gäddbeten i 7 timmar. Det kommer bli en grymt hård tävling där, i skrivande stund, 62 anmälda team kommer att göra upp om titeln Norrlands gäddkungar. PEPPAD!!

Inga kommentarer: