torsdag 22 augusti 2013

Åter till verkligheten

Semestern är slut och hösten gör intåg. Ja jäklar, fort gick det. Tyvärr har jag inte bloggat under semestern, inte för att jag inte fiskat utan snarare för att jag gjort så mycket annat och låtit datorn vara liggandes.

Med tanke på att jag varit ledig i fyra veckor har jag fiskat väldigt lite, jag har passat på att göra sånt som jag annars har svårt att ta mig tid till. Allt från att besöka vänner och bekanta till att bygga båt och faktiskt ta det lugnt.

Men man har ju en abstinens som måste stillas och det har jag gjort genom att fiska gös, braxen och mört i Skellefteåtrakten och har även hunnit med att lirka upp ett nytt personbästa på den spännande arten ruda.

En fin Skellefteåbraxen på knappt tre kilo.

En småregnig julikväll satt jag under parasollet och bottenmetade hungriga braxnar. Första passet gav mig 5 fina fiskar som låg mellan två och knappt tre kilo.

En vacker ruda på 1574 gram.

Tyvärr hade jag riktigt otur då jag åkte iväg för att fiska ruda. Vädret var allt annat än till min fördel. Fisket bedrivs med superkänsliga flöten och lyftmetoden. Jag hade det så blåsigt att jag inte ens kunde se mitt flöte. Jag fick åtminstone med mig ett personbästa hem och blev en erfarenhet rikare.

Minns ni det brutala åskvädret? Jo jag också..

I kommande inlägg tänkte jag berätta lite om gösfisket i Burälven samt båtprojektet jag pysslat lite med under sommaren.


2 kommentarer:

Jarkko Riikonen sa...

fin ruda och grattis till ännu ett pb! :)

Markus Burström sa...

Tack Jarkko! :)