söndag 13 september 2009

Nytt torkhjul

I och med att jag bara gör mer och mer beten och är allt mer nogrann med slutresultatet var jag tvungen att bygga mig ett torkhjul. Sagt och gjort, jag var ute hos föräldrarna idag och lånade deras garage och byggde mig ett fin torkhjul med lite hjälp från farsan. Han måste ju få vara med och pyssla då man är i garaget. Finns lack som stelnar väldigt fort, sådan jag använt mig av, men då är risken också att resultatet blir sämre, att lacken stelnar ojämt. Nå väl, inga sådana problem nu.

Mitt tjusiga torkhjul. Betena ska alltså hänga innanför
ramen (i fjädrar som ännu inte är på plats) som roterar med
hjälp av motorn och får då en jämn och fin finish.


Dags att återgå till målandet. Man kanske ska ta sig ut och fiska snart?

4 kommentarer:

Pirkko sa...

Hieno kuivuri!

Markus Burström sa...

Kyllä, tosi hieno :D ja se toimi kauhean hyvin!

Henkka sa...

Vad har du för motor vart är den köpt?!

Markus Burström sa...

Motor för discokula. Köpt på teknikmagasinet. :)