onsdag 13 oktober 2010

Förberedelser och nya inköp

I fredags fick jag ett härligt, tungt, paket på posten. Paketet innehöll en Fox Stalker Pod, 3st Fox Micron M+ larm och 3st Fox Micro Swinger samt 3st Buttgrips. De här grejerna kommer att användas till de flesta arter jag fiskar men i höst kommer de främst att användas för Lake men även lite abborre och gädda.

Fox Stalker Pod

Larm, Buttgrips, Swingers

Tyvärr så hade jag inte möjlighet att ta mig ut och prova grejerna under helgen som gick. Därför kommer jag att försöka ta vara på varje timme som går av kommande helg. Helgen kommer att ägnas åt abborr- och gäddfiske dagtid och lakfiske kvällstid. För att vara väl förberedd var jag och Makke ute redan ikväll och ordnade betesfisk inför helgen.

Kring 30 nyfångade mörtar. Hoppas de resulterar i tunggung i helgen.

"Du kan alltid slänga i mer mäsk, men aldrig ta upp det du slängt i." ~Gary

3 kommentarer:

BigDaddy sa...

Hej!

Var köpte du larmen och vad fick du ge för dom?
Har du haft tid att testa dom och vad tycker du än så länge om dom?

Är inne på att köpa nya alarm själv, lutar åt Delkim men dom är ju klart dyra.

Markus Burström sa...

Jag köpte dem begagnade i ett paket med andra grejer. De fungerar helt klart, inga problem med dem men jag har nog ändå tänkt att byta upp mig mot andra larm med en reciever. Men jag ser inga som helst fel med de här.

Delkim har ju kanonlarm, har man råd så är det helt klart lockande. ;D

Daniel Demeter sa...

Då lär det bli ett gäng Delkims då inför vårens fiske :)