tisdag 14 juni 2011

Vi hade i alla fall tur med vädret

Jag och Artifish-grabbarna som jag kallar dem, Alex och Lasse, åkte ut en sväng i hopp om att bända storabborre under den värsta värmeböljan vi haft. Shorts och t-shirt var klädkoden men en kod som var svårare att knäcka var vad de svårtrugade abborrarna ville ha. Vid första ankringen lyckades Alex kroka en lite finare fisk som efter en snabb vägning visade sig väga 725gram. Det kändes som en bra start och man hoppades på att fler och framför allt större abborrar skulle falla för våra beten.

Vi fortsatte att fiska efter de randiga riddarna och ankrade där vi såg att de jagade efter småfisk, dock så var det otroligt svårt att få dem att hugga. Vi provade allt från små wobblers, spinnare, jigg och jag provade även att spinna in små döda mörtar som jag hade med mig, men det sistnämnda resulterade bara i gäddor. Innan vi styrde skutan hemåt fick vi landa ett par små abborrar som likt alla andra fiskar fick simma tillbaka.

Vi hade i alla fall tur med vädret, om det nu är någon tröst.

Inga kommentarer: