onsdag 22 augusti 2012

Höstens intåg

Det är mitten på augusti, semestern är över och jag har börjat försöka hitta lite id här i Skellefteå. Svårt det här med att bosätta sig på en ny ort och leta efter en art knappt någon hört talas om och än färre fiskar efter. Kortare kvällspass är melodin för mig just nu. Vi får väl se om man lyckas lura upp någon större id här i Skellefteå, man har ju hört ryktas om dem men aldrig sett någon.

"Hur ser en sån ut?", "Går de att äta?".. "Nähe men vafan fiskar du efter dem då för?"


Mörka kvällar i väntan på hugg. Feederspön kombinerat med boltspön.

Där det finns mäsk, dit kommer änderna!

Även om det är lite tidigt för det riktigt gäddfisket har jag börjat inventera prylarna och det inför helgens gäddfisketävling i Önskasjön. En spännande sjö som hyser grov gädda, perfekt tillfälle att sätta ett personbästa!

3 kommentarer:

Vajmo Läppäöä Isaksson Larson sa...

Jag måste hålla med om att gäddfisket sliter en del på grejerna. Förra året drog jag upp 2 st baddare som båda landade inom 10 kilo. Har börjat använda matolja för att smörja rullarna på alla mina spön och måste faktist säga att det fungerar himla bra. Kanjojaure är ett tips om man vill fiska upp dom där jättarna på hösten, en bekant drog upp en 13 kilos gädda för 3 år sedan.

Markus Burström sa...

Låter som ni haft ett grymt fiske!! :) Kör hårt, hösten är kort!

Markus Burström sa...

Och var ligger detta Kanjojaure? Något ställe man kan hitta till och testa? :)