torsdag 14 maj 2009

Bottenmete med nya spöet

Var ute igår och provade mitt nya spö. Bottenmetade med pater noster-tackel. Inga konstigheter. Väldigt trevligt att få köra lite bottenmete även om det kanske inte känns så actionfyllt och aktivt men det är däremot väldigt rogivande. Då jag inte hunnit köpa mig nå banksticks ännu fick jag lov att sno en pinne av herr bäver vid strandkanten och tälja till den, men den fungerade faktiskt ypperligt.

Bottenmete efter id, lite sol på det där och en påse chips.

Då det inte hände mycket på första platsen vi var på förflyttade vi oss nedströms en bit vilket resulterade i att pappa lyckades landa sin första id, tagen på flötmete, med en vikt av 1,43kg. Riktigt kul att han fick dra upp en, synd bara att den inte vägde lite till så han kunde fått registrera den till "Recordfisken" och erhålla en bronsnål, men det ska vi nog kunna fixa senare!

Inte långt efter att pappa landade sin id fick jag landa min första fisk på detta nya spö, en mindre id som jag inte vägde. Pappa fotograferade mig då jag släppte tillbaka den. En liten id-hane med fina röda fenor.

En liten id som fick simma tillbaka, som alla andra idar, och växa på sig. Lerigt och härligt!

Nu blir det plugg för mig. Tog mig en kort paus från pluggandet för att skriva ett blogginlägg. Tentamen på lördag men efter det ska man väl kunna ta sig ut igen. Gädda nästa kanske?

1 kommentar:

Pirkko sa...

Lycka till med jakten på nålarna :). Stränderna blir nog också trevligare att vara på när vattnet sjunker och det torkar upp lite. Det där såg riktigt geggigt ut :(. Mamma