onsdag 27 maj 2009

En sväng på Blixtsport

Var förbi BlixtSport en sväng idag och hämtade ut ett underställ (överdel) från Aclima som jag vann på Umea Pike Open. (Vann ett presenkort på 600kr på Aclima grejer) Valde att ta ut en "Aclima Woolnet tröja med polo/zip" för 700kr. Köpte inte till några byxor/långkalsonger till det idag men det blir det nog att göra vid ett senare tillfälle så man har ett komplett set från Aclima också. Valde som sagt Woolnet, som passar "Medel till hög aktivitet där det krävs lite extra isolering". Tänkte att då skulle jag ha detta set som kan passa lite kyligare sommarkvällar och höstfiske innan man drar på sig ett ännu mer värmade underställ (och senare även en flytoverall).

Sedan passade jag på att inhandla en såkallad "bankstick" från Prologic med en U-klyka till så jag slipper vara ute i skogen och leta en lämplig pinne till feederspöet varje gång jag ska bottenmeta. Har hört att många gillar fjärilsklykorna men de är tydligen rätt så känsliga och går lätt sönder då den ligger bland andra prylar.

Fick höra att det stod om Umea Pike Open i VF så nu måste jag få tag på den tidningen och se hur reportaget blev.

4 kommentarer:

fotomedlitetext sa...

Wow. Den översta bilden ser ut som superman! :o

Markus Burström sa...

Pirkko tyckte att det såg ut som en rustning, haha! Here i come, superfisher? ;D

Jarkko Riikonen sa...

Är den säker mot vassa föremål? ;)

Markus Burström sa...

Tänkte låta Anna sticka mig med kökskniven och se om den håller. Kan gå?? :D