måndag 1 juni 2009

Varmt och skönt

I helgen har det varit riktigt varmt och mest blivit att vara ute på ängarna och kika på brännboll och även att hjälpa till att döma då jag är med i Iksu Kampsport. Under söndagens morsdagsfirande som var ute i systers stuga passade jag på att fara sväng ut med båten i solskenet en snabbis. Med 27 grader varmt och inte ett moln på himlen var det ju ett riktigt glassväder och jag måste medge att det var riktigt skönt att stå endast iklädd shorts i båten och jerkfiska. Lite annat än fisket man bedrev för 4 månader sedan då till och med kaffetermosen frös under fiskepasset. Abborrarna i den här sjön var på gång som vanligt men gäddorna hade nog lagts sig på en 15 meters djup i väntan på bättre tider, så inga monster för min del. Efter min korta "solbränna-tur" åkte jag i land och åt go-fika istället.

Foto: Evelina Burström

Förhoppningsvis blir det nåt fiskepass i älven med Dabbe i veckan som har en ny motor som måste tuktas. Annars blir det nog fiske först till helgen. Har en hel hög med beten som måste sorteras också, som bara ligger i en stor papperspåse. Blir ju så där ibland då man är stressad och allt bara åker ned i första bästa utrymme. Har en projektredovisning imorgon och en tenta som ska skrivas på torsdag men sedan är jag ledig en vecka, hell yes! Ska passa på att gratulera Jarkko som fick putsa sitt personbästa på gädda med 300 gram i helgen med en gädda på 9.8kg.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får jobba hårt till tentan nu på torsdag sedan vara ledig och bara ha det skönt och fiska. Det ska bli molnigt i helgen, är det bra fiskeväder?
/E

Markus Burström sa...

Kan vara bra. Solen sticker då inte i ögonen på gäddan då :)

Anonym sa...

Kolla här, skicka din bästa fiskebild till VK och få chansen att vinna en fiskeutrustning! ;) http://vk.se/Article.jsp?article=282320

Markus Burström sa...

Ohoj! Klart man måste skicka in dit, men då var det ju det här med att ha en bra bild också. Får ta en i helgen.