fredag 12 juni 2009

Pyssel och småplock

Blev inget fiske igår och det blir inget idag heller, ska iväg och jobba om 1 timme. Ett härligt kvälls-skift på en fredag. Så är det då man är sommarjobbare. Igår kväll satt jag och såg film och passade på att pyssla lite under tiden. Gjorde en mini-mjärde av två gamla petflaskor. Tanken var att jag skulle kunna fånga mindre mört och löja till abborrmetet med den, den ska sättas på prov imorgon.

Det enda som inte gjorts ännu på denna bild är små hål som flaskan ska ha för att mäsken långsamt ska sippra ut och locka in fisken. Tänkte först limma ihop den med epoxy men gjorde istället hål genom flaskan och fäste delarna med buntband. Blev kalasbra. Tanken var att fisken helt enkelt simmar in genom den öppna flaskhalsen till mäsken och förblir där tills jag plockar upp den!

Susade genom stan idag med cykeln och köpte på mig en ny hink med lock från clasohlson för min betesfisk och sedan kikade jag förbi på blixt där jag inhandlade lite smått och gott för metet. Mer krok, 7strand wire, crimps, lina (nylon och strike wire), lekande och flöten (1-2gr för löjmete). Pappa behöver ny nylon till sin rulle anser jag så han ska få spola på ny samt att jag ska ha en del för att lägga i botten på en av mina rullar. Åker ut imorgon och provar lite gädda och abborre med farsgubben. Samtidigt ska min nya mjärde sättas på prov. Trevlig helg gott folk, skitfiske! :)

1 kommentar:

Magnus sa...

Funkar de där mjärdarna eller hur blev resultatet?