lördag 20 juni 2009

Sköna helg

Det har mest varit jobb för mig i veckan, kvällsjobb och övertid har gjort att fisket blivit lidande. Var ute en kort sväng idag med flickvännen min och metade lite. Hittade tidigare ett ställe ute i tavle som verkade riktigt intressant, en djuphåla där det syntes mycket betesfisk och även större fisk.


Vi beslöt oss för att cykla dit ikväll, efter att vi ätit hos mina föräldrar, och se om det fanns några större abborrar där. Jag kastade ut lite mäsk direkt vi kom till platsen och det fanns redan då massa småfisk där som snabbt började äta av mäsken. Så förhoppningarna om att det skulle finnas något större där hade man ju. Anna fick snabbt upp några mindre mörtar som var perfekt storlek för abborrmete, så jag trixade ihop en tafs med 7strand wire (i fall någon gädda skulle smälla på) och började flötmeta med småmört dock utan något större resultat. Kanske de stora inte var på hugget eller ens i närheten ikväll men det blir att prova där fler gånger. Finns det småfisk finns där större fisk!


Passade även på att såga ut lite beten. Nu ska de "bara" slipas, viktas, få krokögglor, airbrushas och lackas så är de nya heta jerkbeten! Imorgon blir det fiske i älven .. efter jobbet.

Inga kommentarer: