söndag 14 juni 2009

Helg, regn och rusk!

Var ute igår i tavle och fiskade med pappa en kortare sväng. Vädret kändes riktigt lovande, växlande monlighet och varmt i luften med bra vind. Fisket började bra också, första fisken stod pappa för som fick landa sin första gädda för året. Välkommen in i matchen! Kort där efter fick jag landa en gädda på en av mina nya westinare och det kändes bra att ha fått kontakt med gäddorna så pass fort.

Pappa som fiskar med mindre wobblers, size small, på sitt 10-30g spö landade sedan ett gäng abborrar och då började direkt den här "fader och son"-diskussionen. "Hur många fiskar har du fått?", "Vem har fått största egentligen?". Som tur var hade jag fått störst fisk idag annars det det blivit jobbigt att sitta mitt emot farsgubben och höra det där hela tiden :D eller bara se hans retfulla smile som brukar frambringas. Vi kom överrens om att det blev lika för dagen, flest fiskar för pappa gav 1 poäng och största fisk för dagen gav mig 1 poäng. Som reglerna i Fly vs Jerk (som nu för övrigt släppt en 2:a!!!!)

Det blev molnigt, kallare och började småregna och då dog fisket av helt och vi återvände hemåt och åt smörgåstårta! Tyvärr så glömde jag fota något ikväll så jag lägger upp en bild på Dabbes senaste storfångst istället!

Han blev straffad direkt för att han var ute och fiskade utan mig ;) akuten nästa.

För dig som ännu inte hunnit se filmerna Fly vs Jerk kan jag varmt rekommendera dem och du hittar dem här bland lite annat smått och gått.

Inga kommentarer: