torsdag 13 januari 2011

Året som gick

Ursäkta att jag varit så dålig på att uppdatera bloggen, jag har haft dåligt med tid då jag fiskat så mycket, tränat och ja.. gjort massa junk. Det jag är ute och jagar som mest nu är Lake. Det är grymt trögt och det går långt mellan de stora men är man ute så har man i alla fall chansen på en stor fisk. Lite som Triss, "Plötsligt händer det", förhoppningsvis. Säsongen är inte lång för att ta det största, som med många andra arter, så det är bara att göra sitt bästa och försöka vara ute så mycket det går. Jag har fått en del Lake men då jag inte fått någon av ansenlig vikt så har jag heller inte vägt någon, därför ligger det ingen under toppen för 2011. :)

2010 går nog till historien som ett av de år jag lärt mig absolut mest och slipat mest på tekniker inom fisket. Tyvärr så hade jag inte riktigt marginalerna på min sida då det gällde de gränser jag satt upp som mål. Jag ska absolut inte säga att jag är besviken men visst tar det emot lite då man missar en gräns med exempelvis 70 gram. I dagsläget jag har ingen aning om hur 2011 kommer att bli då jag snart, väldigt snart, är färdig med min utbildning och därmed ska ut i arbetslivet. Var det blir idag är ännu osäkert, det jag däremot vet är att fiskeprylarna inte kommer att stå och damma. Jag får uppdatera er läsare så fort jag vet mer helt enkelt.

Här bjuder jag på några sköna fångster från 2010.

Den otroligt vackra mörten på 990gram.

En ståtlig id på 2460gram. Trots idoitnötande efter id fick jag inte slå mitt ack så
gamlapersonbästa på 2850gram, förhoppningsvis får jag göra det under 2011!

En gammal krigare på 1530gram fördelat på 49cm. Med bättre kondition hade den enkelt klarat av "Storfiskregistrering"-gränsen som ligger på 1600gram. Fin fisk hur som helst!

Min första vägda Lake och därmed ett nytt personbästa.
En lång men dock tunn fisk.
2420gram fördelat på hela 70cm.

Kom igen, nu tar vi en FET Lake i helgen. Skitfiske!!

Inga kommentarer: