fredag 1 februari 2013

Nytt år och nya tag

Januari brukar betyda sträng kyla och lakfiske. För mig har det inneburit mycket jobb och väldigt lite lakfiske. En av anledningarna har varit att jag lagt mycket tid på att få upp Norrländska Specimentävlingen på fötter. Nu när grunden är kodad och publicerad kan jag göra mindre uppdateringar i lugn och ro och lägga mer tid på fisket.

De få lakpass jag hunnit göra har varit otroligt tröga. Än har vi inte fått något större att väga men snart, snart får vi kanske lyfta en romstinn lakhona ovanför isen.

Senast i onsdags var jag, Robert och Simon ute i jakten på det bruna guldet. Det var trögt men jag fick i alla fall chansen att lyfta upp kameran och fota en lake som Simon landade. Imorgon åker jag ut en sväng och provar på fisket efter gädda och abborre i en ny sjö. Jag hade tänkt att få se lite dagsljus någon gång. :)



Jakten på storlaken fortsätter!

Inga kommentarer: