måndag 3 maj 2010

Bilder från det sista isfisket

Jag hann med några sista pass innan isarna blev så pass dåliga att jag packade undan ismetegrejerna. De sista passen resulterade i några finare fiskar, dock inga "reg"-fiskar. Jakten fortsätter. Nu har jag fått mig en ny karpstol och lite andra trevliga saker som ska försköna mitt fiske. På onsdag åker vi ut och kör lite gädda, sedan ska man väl hinna med lite mer abborre och även förleksid innan vi sedan drar en sväng till Gävle för vimma. Så sjukt mycket man ska hinna med nu under våren!!

Jag bjuder på några vackra bilder på de större fiskarna som landats under mina senast ismetepass, foto Lars-Erik.

Gädda på 5.5

Abborre 1240gram

Dags att dra ett lager e-tex över de senaste betena (bilder kommer) och sen tagga lite gäddfiske. ÄNTLIGEN ÖPPET VATTEN!! Skitfiske

4 kommentarer:

Pirkko sa...

FI: Äitikin pääsi maistamaan fileerattua ahventa ennenkuin jääkalastusvehkeet pantiin varastoon. Kiitos! Toivon Kireitä siimoja avovesille! //// SV: Mamma fick också smaka på filead abborre innan ismetegrejerna åkte till förrådet. Tack! Önskar Tighta linor vid öppna vatten!

Markus Burström sa...

Jo, ibland måste man ju ta hem lite filéer men de största fiskarna går ju alltid tillbaka, som den på bilden. :)

Jarkko Riikonen sa...

1,2 inte så illa ändå ;)

Markus Burström sa...

Javisst, den är riktigt fin. Dock inte tillräckligt. Men det kommer, bara att nöta på. :)