torsdag 20 maj 2010

Braxenjakt igen!

Nu (11.10) har jag precis kommit hem från att ha hjälpt Jonas med att traila båten vi ska ha under Umea Pike Open. Det ska bli riktigt kul att komma ut och dänga lite beten med andra fiskare. Jonas pepp steg en aning idag då han fick sina ommålade beten av mig som han verkade gilla. :)

Igår blev det ännu ett pass efter Braxen och den här gången blev det lite resultat. Jag och Meijer traskade med våra stolar, ryggsäckar och spön i den 25gradiga värmen. Väl på plats var det bar överkropp som gällde för att inte stekas bort. Vi installerade oss på platsen, dängde ut vår mäsk och njöt av solen. Det tog inte speciellt lång tid för än jag fick landa en lite finare Braxen. Då den var av lite större format mätte jag den och vägde den. Det visade sig att jag plötsligt höjt mitt personbästa med hela 20 gram på Braxen. En bra start på året.

Braxenhanne på 2.85kg, 59cm lång. Soligt och härligt. Kan inte bli mycket bättre.

Solskenet fortsatt och huggen också. Det var som vanligt en hel del småfisk i farten men jag lyckades ändå landa ytterligare tre Braxnar innan kvällen var över. Det var ingen jättebra fart i vattnet men jag ska inte klaga då jag fick landa fyra fiskar och ett nytt personbästa. Det kan tilläggas att då jag inte fiskat så mycket riktat efter Braxen har jag inte heller något ordentligt personbästa att skryta med. Men jag jobbar på det. :-D

Braxenhanne med lekvårtor. Fisken känns som ett stort grovt sandpapper.

Här bjuder jag på en bild på ett av betena jag målat om till Jonas, en ommålad Big Bandit.


Skitfiske gott folk, ses på Umea Pike Open!

2 kommentarer:

Pirkko sa...

Tjusigt! Både braxen och den ommålade Banditen. :)

Markus Burström sa...

Tackar! :-)