måndag 10 maj 2010

Premiär för id

Till slut fick man också plocka fram alla metprylarna och bege sig mot sina hemmavatten för att prova lyckan efter id. Även om fisket bitvis är väldigt trögt måste jag av ren tradition söka mig till mina hemtrakter för att försöka lura upp en fet förleksId.

Catch and Release

Jag och pappa var ute både igår och idag och provade lyckan. Söndagsfisket blev ett väldigt kort pass där pappa räddade oss från att bli fisklösa. Pappa som endast landat en id tidigare på 1.43 var så nära på att öka sitt personbästa då han på flötmetad majs lurade upp en fisk på 1.41kg. Hans första mål är en fisk på 1.6kg+ och det ska vi ordna till sommaren, då ska jag även se till att han lyckas bräcka 2 kilosgränsen.

Årets första, underbart! Dock slank och utlekt.

Ikväll åkte vi då ute igen för att se om det var någon fisk i farten. Vi såg en hel del fisk som var i leken och totalt ointresserade av våra beten. Innan vi packade ihop alla våra grejer på grund av kvällens kyla som trängde sig på lyckades jag i alla fall lura upp en utlekt fisk på 1.72kg som blev årets första id för mig och hamnar därför in under årets toppfiskar. Synd att den inte var romstinn och fet! Annars så var det otroligt trögt ikväll, vi var 7st som fiskade och jag var den enda som fick håva en fisk, helt otroligt. Vi avslutade kvällen med varma rosenmuffins som mamma bakat. TACK mamma!

Rosmuffins!!

Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after. ~Henry David Thoreau

1 kommentar:

Pirkko sa...

Varsågod! Det värmde förhoppningsvis både kropp och själ efter den kyliga kvällen vid vattnet. ;)