måndag 9 juli 2012

Myggnästet

Jag åkte inåt landet dit renarna och framför allt myggen bor. Ja, det var helt sjukt mycket mygg.


Där satt jag och väntade på stor fisk, i två dagar väntade jag faktiskt. Det jag hoppats på var att komma åt någon riktigt stor mört men de ville inte riktigt nappa den här gången.


Elden var igång hela tiden för röken var det enda som höll myggen borta. Och tack vare elden fick man varm mat i magen också.


Det var en hel del småfiskar som föll tycke för mina maskar och maggots.

 

Men även någon lite större fisk föll tycke för mina bottenmetade agn. I tron om att en riktigt stormört nappat blev jag aningens förvånad då fisken plötsligt gjorde lufthopp så hela kroppen var ovan vattenytan.

Öring på 1243 gram, fördelat på 53cm. Personbästa för mig som aldrig fiskat insjööring.
Efter två dagar med mygg, knot och dålig sömn var det riktigt skönt att komma hem, sova i sin säng och slippa höra myggen surra runt om kring en hela tiden.

Inga kommentarer: