lördag 28 juli 2012

Båttankar i Finland

Jag har varit i Finland under fyra dagar och besökt lite släktingar. Förutom en kort fisketur i det gassande solskenet, på en helt vindstilla hav, som inte gav mer än en solbränna åkte vi runt och kikade på lite båtar.

Ute på havet och svalkar oss.
 I dagsläget går jag nämligen och funderar på att köpa ny båt. Dock så är det riktigt svårt tycker jag. Jag vet ungefär hur stor båt jag vill ha, något kring 4,5 meter. Frågan är bara hur mycket man ska lägga på en fiskemaskin och om man ska välja plast eller aluminium? Ska man köpa något billigare idag för att på nåt år uppgradera sig eller direkt gå på en ordentlig skuta. Allt velande slutar väl med att man inte köper något alls.  Jag har kikat på allt från Linder, Quintrex till Sandström 495-båtar.  Vem vet, plötsligt står det kanske en 440 Hornet Shadow på tomten.

En av trollingmaskinerna min morbror brukar köra lax med, Eagle 650.
Lite väl stor för min smak som inte riktigt passar mina behov heller, fin hur som helst!






Inga kommentarer: