lördag 4 maj 2013

Vårstädning

Vissa är ute och gör vår i trädgården. Själv så gör jag vår bland fiskeprylarna och det är precis som med trädgården, mer jobb än man kan tro. Trots säsongsskifte har jag hunnit med tre pass i veckan vilket känns riktigt bra även om resultatet varit skralt.

I onsdags var jag ut på en "Dropshot-fiske och islägeskoll"-kväll. Passade på att prova ett par nya Standout-krokar till de minsta lunkercity-jiggarna. Måste säga att det såg riktigt bra ut och det blir ett effektivt vapen i jakten på sommarabborrarna.

Fredagen blev en hektiskt dag med havsöringsfiske innan jobbet och gäddmete på kvällen, fantastiskt. Dock så var inte de stora madamerna på hugget.

Fredagsmys

Efter fredagens gäddfiske inventerade jag de prylar S-O Larsson, Mieko i Luleå, skickat. Ett paket med tafsmaterial, crimps, predatorjiggar och jiggskallar, härligt!

Var på den säkra sidan och använd gummi!

Under dagen hann jag även glida förbi Cykel&Fiske och handla på mig några fler lunker city-jiggar, samt CWCs nya Flex Head skallar, som ska användas i jakten på storgösarna.

Imorgon drar jag och Simon ut på en morgontur efter havsöring, vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer: