söndag 4 oktober 2009

En kort tur i höstrusket

När klockan ringde 09.00 idag var det halvtungt att ta sig ur sängen då jag och Micke suttit och snackat fiske och druckit öl till 03 inatt. Vädret var väl inte heller det bästa som erbjöd 5 plusgrader, blåst och regn men är jag inställd på fiske så är jag svårstoppad.

Jag åkte ut (fick skjuts) till föräldrarna och efter att ha skruvat isär min gamla ismetepulka i föräldrarnas garage (japp, ny på gång) och fått i mig en mycket viktig kopp med kaffe så tog jag och pappa oss ut med båten. Jag blev nästan lite förvånad att han ens ville med ut då vädret var som det var men som alla vet; "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". Vi hann inte vara ute så länge idag då det fanns mycket annat som stod på schemat men ändå fick vi båda känna på lite spöböj.

Dagens första gädda föll för ett av mina egentillverkade
tailbeten, min black perch, så då vart den invigd.
Riktigt kul då ens beten leverar.


Här handlandar jag dagens största gädda, som föll för
ett mjukbete kallat "Goldfinger".


Idag fick jag flest och störst. Ordningen återställd i båten! :-D Jag har en vecka framför mig med ett fullspäckat schema vilket innebär att nästa fiskepass först blir nästa helg. Får se om jag hinner pula på med några egna beten här hemma innan det eller om man kanske får hem grejerna som jag och Micke beställt från JRC.

Inga kommentarer: