lördag 3 oktober 2009

Handskar och sjölejon

Jag sitter här och försöker hitta ett par riktigt bra handskar men det verkar ju vara stört omöjligt. Sitter och läser olika trådar på fiskesnack om vad andra använder sig av. Jag vill ha ett par som är tighta (för fingertoppskänsla), vattentäta eller åtminstone vattenavstötande och har ett bra grepp. Har provat alla möjliga handskar men är inte riktigt nöjd med någon. Folk pratar om Glacier-handskarna , någon som har erfarenhet av dem? Jag ska fortsätta att leta och prova mig fram.

Hittade ett roligt klipp som jag tänkte dela med mig. Akta er för sjölejon säger jag bara. Tror att man hade gjort i brallan!


Sea Lion Steals Man's Fish - Watch more Crazy Pet Tricks

5 kommentarer:

Unknown sa...

Köp windblockhandsken, bra grepp, tight passform och går långt upp på handleden/ Gäddfiskarn

Markus Burström sa...

Tackar för tipset! Var kan man få tag dem? :)

Markus Burström sa...

Kan det vara dessa som Vision säljer som du menar?

Polartec® wind block® Handskar NEOPREN

Unknown sa...

Nej! jag menar Glacier Glove Windblock stl M som finns på sportfiskebutiken men som även funnits på Blixt för ngt år sedan.

Markus Burström sa...

Ah, hört fler som pratat om just Glacier Glove som sagt. Ska se om jag hittar någon butik som har dem inne så man kan klämma lite på dem. :)