onsdag 28 oktober 2009

Höstfiske i Furusund!!

För ett antal år sedan var jag och min familj på semester på marholmen under en veckas tid. Det var en riktigt varm sommar och en underbar skärgård och jag fiskade fortfarande med mitt 10-30g spinnspö och fick under en kvällstur med pappa landa en av de större gäddorna jag hade fått på lång tid. Det var även där jag under en fisketur med K-SON introducerades till jerkbait-fisket som jag förstårs blev helt såld på. Ikväll åker jag tillbaka dit men några skillnader. Jag har brutalt mycket mer fiskegrejer, mer kunskap och kommer att ha åtminstone tre dygn på mig att fiska där. Peppad på ett av sveriges bästa vatten? Svaret är ja!

Här i krokarna som jag kommer att spendera de kommande dagarna.

Jag kommer tillbaka på måndag, rapport kommer då. För er som har mitt mobilnummer kan ni alltid skicka ett sms för lägesrapport. Skitfiske!!

5 kommentarer:

Jarkko Riikonen sa...

Skit fiske och det stavas förstås och inget annat :P
Känn på det du ;)

Markus Burström sa...

Oj, hade jag ett stavfel, illa! Då måste jag ju påpeka din särskrivning på en gång "Skit fiske". Skitfiske! ;D

Mats Söderholm sa...

Perfekt för både "bullar" och "jerkar",kör hårt och ha kul!!

Skitfiske
M

Magnus sa...

Ha en riktigt go tur! Instämmer i skitfiskehälsningarna!

Jarkko Riikonen sa...

hahah ja men jag är finne då SKA man skriva fel och trycka på mellanslag vid fel tillfällen ;)

SKITFISKE nöjd? ;P