torsdag 22 oktober 2009

Efter tenta blir det tentaf.. iske

Äntligen kom det nya numret av Fiske-Feber med en förstarubrik som lyder "Giftiga gäddfavoriter". Perfekt avkoppling från det tentaplugg jag annars suttit med från 10-17 idag. På onsdag skrivs tentan och det firar jag med att på onsdag kväll åka ned söderut för att bända lite gädda i Furusund. Blir åtminstone tre dagars fiske. Det ska bli riktigt kul att få komma ned och fiska lite med K-SON och jag hade även tänkt att passa på att bättra på mitt ännu så låga årsbästa på gädda, så där en 5kg till skulle ju inte skada.

För att få störst och flest fiskar kände jag mig tvungen att ha ett hemligt vapen i tackelboxen och därför målade jag ihop en heting ämnad för just furusund. Lite furusundsfärger samt olika målade sidor, var nåt infall jag fick igår. Men då tänkte jag att då får ju gädda möjlighet att välja mellan den klassiska furusundsmörten eller en abborre, pizza eller skrov ungefär. Det ska vara en sån där klassiske "Som fungerar då inget annat gör det". :D

Låt mig presentera, Mr. TwoSide!
Två lager lack till gör nog susen för finishen.

Vidare så får snart jag och Meijer våra ryggsäckar, de skickades igår. Finally!! Snart julafton igen. Ska fortsätta med att se den medföljande DVDn från Fiske-Feber. Skitfiske gott folk, ni har väl börjat smörja ismeterullarna?

2 kommentarer:

Pirkko sa...

Hoppas inte gäddorna blir förvirrade bara ;). Valet blir inte lätt, så snygga är båda sidorna!

Markus Burström sa...

De får ju välja bland pizza eller skrovmål, bara att hugga in. ;D