måndag 7 juni 2010

Smygpremiär

Sent på lördag kväll insåg jag att min sista tentamen var idag och inte på tisdag som jag först trott vilket resulterade i ett totalt panikplugg igår innan tentan skrevs idag, som trots paniken gick riktigt bra. Innan den paniken hade infunnit sig drog jag iväg med Jonas och Joel på lite idfiske. Det var en lugn och behaglig kväll vid älven. Nästan inga båtar ute och inga fyllskallar som sprang runt och skrek. Jag fick instruera och inviga Joel till idfisket som aldrig tidigare bottenmetat med feederspön eller fiskat id. Riktigt kul att få sprida kunskapen vidare om fisket och jag vet precis hur borta han kände sig, som att kliva in en annan värld då man bara är van vid spinnfiske, var själv där för inte alltför länge sedan.

Lugnt och skönt. Solnedgång och kavlugnt. Bävern simmar uppströms hemåt.

Och så till fisket, det var riktigt trögt den där kvällen. Så fort solen gått ned blev det svinaktigt kallt och alla hugg avtog direkt. Passet varade därför inte alltför länge, bara nån timme. Min termometer visade 4.8 grader då jag kom hem så det var inte så konstigt att jag frös lite om fingrarna. Jonas visade vägen under kvällen med att kroka kvällens enda id, en fin fisk på 2.0 kg. Utöver det kom det bara upp lite mört.

Tjusig fisk på 2.0 kg.

Nu när min sista tentamen är skriven är jag ledig i hela två veckor. Lets go fishing!!

4 kommentarer:

Jarkko Riikonen sa...

man undrar ju vars sommaren är? :S

Jarkko Riikonen sa...

Förresten, ska du komma upp nå och fiska gädda? :D

Markus Burström sa...

Ja, här är den då inte. Solen skiner men det är ingen värme!! Var ju varmare de sista ismetepassen än det är nu. :P

Ja, det vore trevligt att komma upp en sväng. Nån helg framöver kanske, eller hur mycket jobb har du?

Jarkko Riikonen sa...

Jo det var värme i våras men nu är hösten på väg fortare än någonsin ;)

ehm...Jag är typ ledig varannan helg.
Ska få schemat snart för en månad framåt så jag ser då mer exakt =))