fredag 11 juni 2010

Sol och idfiske

Då jag fortfarande är ledig så passade jag även idag på att åka ut och provfiska lite id. De idar som kommit upp har ganska dålig kondition då de inte riktigt hunnit äta upp sig sedan leken. Men är det sol och man är ledig så finns det inga bortförklaringar för att åka ut och fiska en stund. Sagt och gjort, jag packade mina fiskegrejer och lite fika och åkte ut till älven. Det tog inte lång stund för än dagens första id klev på, en fin fisk på 54cm och som pressade vågen till 2040 gram. Inte riktigt den fisk jag är ute efter men vad gör det, nytt årsbästa i ett strålande väder.

Det går åt rätt håll. 2040gram, 54 cm.
Fisken föll för majs+maggot.

Då jag var själv ute var jag tvungen att fota mig själv med fisken, jag använde mig av tidsinställningen på kameran och poserade med fisken. Lite som alla familjer ska fota sig under julen (åtminstone på film). Resultatet blev helt okej, jag fick i alla fall med både mig och fisken på bild. Jag fortsatt att fiska och fika utan några större resultat. Efter några timmars fiske begav jag mig åter hemåt för att börja packa inför min tripp till stockholm. Imorgon står jag i Stockholm och lyssnar på Mustasch, Europe och KISS. Åter söndag kväll!

Inga kommentarer: