söndag 27 juni 2010

Summering av veckan

Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen denna vecka och tänkte därför summera fisket i ett inlägg. Det har blivit tre kortare pass, två efter id och ett efter gädda. Under måndagens snabba fisketur som var ungefär två timmar landade jag tre fina idar, dock inget årsbästa eller liknande. I onsdags tog jag med pappa ut för att han skulle få landa en fin id men tyvärr så var fisket otroligt trögt och det enda som kom upp under kvällen, och som jag landade, var en mört (som Makke fick till gäddmetet) samt en id på drygt 1.8 kg.

En vacker id som snabbt fick posera innan den återutsattes.

I fredags då vi firade midsommar smet jag och pappa ut på en kort fisketur efter lunch. Jag lånade Roberts (systers pojkvän) nya båt och monterade dit min elmotor för att köra en kortare trolling- och jerk-vända i sjön. Det tog inte speciellt lång tid för än det högg på ett av mina nyare ofiskade beten. Snabbt var det invigt.

Iklädd skjorta åkte jag ut och stillade abstinensen under midsommarfirandet.
En pigg midsommargädda som fick posera lite innan den simmade åter.

Vi provade lite spinnfiska och pappa hade en följare och ett hugg men mycket mer än så blev det inte innan vi vände åter för att starta grillen. Nu har jag börjar jobba igen så nu blir det väl nå korta kvällspass här framöver. Annars så får jag försöka ägna helgerna åt fisket. :)

Inga kommentarer: