fredag 4 juni 2010

Avstickare från plugget

Så där då har jag lämnat ännu en tentamen bakom mig. Jag gjorde faktiskt en avstickare från plugget i onsdags kväll då jag och Lasse åkte iväg för att bända lite gädda. Vädret var underbart och fisket sög, kortfattat. Efter bara några kast vid första ankringen följde en stor gädda mitt bete in till båten som sedan vände för att aldrig mer synas, då fick man upp förhoppningarna i alla fall om att det kunde tas nåt stort under kvällen. Så blev dock aldrig fallet. Det var trögt och inget som kom upp eller syntes var speciellt stort. Makke som tidigare hade haft riktigt bra fiske hade även denna dag trögt fiske, kanske blev det för bra väder för gäddan helt enkelt.

Full fart mot gäddorna

Nu blir det att fortsätta med plugget inför nästa tentamen som är på tisdag. Jag kanske tar mig en avstickare igen någon kväll under helgen för att stilla abstinensen. Räkna med att det blir en hel del fiske efter min sista tentamen som är på tisdag!

Inga kommentarer: