onsdag 29 juli 2009

En kväll vid älven

Ikväll blev det ett kortare pass efter id. Bättre med många och korta pass än få och långa. Packade mina saker efter jobbet och cyklade iväg. När jag väl kom fram till platsen visade det sig att vattnet var ännu högre än tidigare och när ett par större båtar gled förbi höll delar av min utrustning på att sköljas iväg så jag fick göra lite ny plats uppe i höggräset och flytta upp nån meter för att vara på det torra!

Jag fiskade själv ikväll och fisket varade i drygt två timmar och under den tiden lyckades jag lura upp totalt 5 idar, där den sista högg under tiden jag packade ihop mina saker. Lite spännande att plötsligt måsta gräva upp en peang eller en disgorger. Det är svårt att fota fiskar och posera då man är själv men i och med att jag inte tog något PB eller reg fanns det ingen riktig vits att fota fiskarna heller, bättre att snabbt uppskatta vikt och släppa tillbaka. Är man tveksam kan man väga. (Hade jag tagit reg hade jag ringt någon som fått komma). Jag tog ett par bilder under kvällen som jag bjuder på!

En smaskig feeder fylld av min supergoda mäsk!


Håven ligger redo i vattnet och änderna var som vanligt på besök
och bjöds också denna kväll på räkbitar.
Som man ser är det ganska
högt vatten, gräset brukar växa på land. ;D


Catch..

...and release.

Största fisken ikväll vägde drygt 2kg. Inget nytt årsbästa eller personbästa ikväll men jag är förhoppningsvis några fiskar närmare en reg. Får väl se när nästa pass blir av. Om det nu ska vara dåligt väder i helgen kanske det inte blir nåt för då lär vattenståndet vara jättehögt men, den som lever får se. Kanske man tar sig till Noliamässan i helgen och spanar på lite fiskeprylar.

Inga kommentarer: