torsdag 23 juli 2009

Vart tog Iden och Braxen vägen?

Var ute igår och körde bottenmete efter id och braxen utan större framgång! Jag, Jonas, Anti och Mange(?) körde med och utan feeder, med majs, mask och räka men inget kunde få fisken att hugga. Fisken fanns inne på mäskplatsen, det såg vi, men den ville bara inte hugga. Det kom upp mört och abborre men inget som vi var ute efter. I tisdags kom det upp ett tiotal idar på samma plats men igår var det dött. Det blir nya tag i helgen förhoppningsvis, har man inte kroken i vattnet så kan man inte få något!

Håven låg där i vattnet och väntade på att få användas.. hela kvällen.

Imorgon är det lön och snart är det Noliamässan. Jag behöver en stor ryggsäck, kring 75 liter. Ska se om jag kan göra något sådant kap där. För övrigt blir det en sväng på blixt på lördag, jag behöver en vågsäck. Lättare att säcka en fisk i en riktig vågsäck än en ikeakasse, även fast ikeakassen fungerar ypperligt för att just väga fisken och det är ju bara det jag använt den till än så länge. Fiske imorgon, fiske söndag? Ja, man får väl se.

4 kommentarer:

Mange sa...

Jag var inte där, om det är mig du menar med "Mange". Jag var uppe i Sörfors och viftade med tvåhandsspöt... ;) Ni skulle ha haft maggot! Det var överlägset i onsdags, Anti drog 15 och jag 10 då. ingen bjässe, men det var bra fart på dom.

Markus Burström sa...

Nä, det var inte dig jag menade utan en arbetskamrat som Jonas hade med sig. Var väl du som ringde Anti och pratade om din öring? :)

Jo jag hörde att ni haft riktigt bra fiske med maggot, kanske måste köpa på mig och prova. Boostad maggot? ;)

Alltid bra att kunna variera betena men räka eller majs brukar ju funka. Blir nya tag. Kommer nog att köra söndag ett kort pass efter id.

Jarkko Riikonen sa...

Med tanke på all mäsk ni ger ut så är dom väl mätt och nöjd ;)
Tänk dig själv ifall du får burgare efter burgare och sen kommer nån med en till när du håller på att kräkas :P OCH sen en annan sak!
Inte så konstigt att ni får "tunga" fiskar just med tanke på all mäsk, göder ju upp dom ;)

Markus Burström sa...

Jo men så mätta blir de nog inte om man lyckas ta över 20 fiskar på ett pass :D Sen behöver man ju inte mäska ut massa mat utan mer doftämnen. Så grundmäska med "mat" då man inte fiskar och bara doftmäska då man fiskar. :)