lördag 18 juli 2009

Upp som en sol och ner som en .. lipgrip?

Var ute en sväng idag med pappa och fiskade i solskenet. Jag riktade fisket efter gädda och pappa efter abborre, som vanligt ungefär. Pappa fick snabbt på en gädda, storlek XS, som släppte intill båten. Efter den artmissen höll han sig till sin art för dagen och började sedan att fånga abborrar. Jag vet inte exakt hur många det blev men en handfull abborrar lyckades han lura upp, som alla fick återvända ner i plurret . Vädret var väl inte optimalt för gäddfiske men trots det fick jag känna på lite spöböj och motstånd.

Körde popper för första gången i år utan större resultat.

Tyvärr så tappade jag min lipgrip idag. Brukar använda den då krokarna sitter illa till, nära gälarna, då det är svårt att ta gälgrepp på fisken utan att riskera att själv bli krokad. Råkade "lägga" lipgripen utanför båten, haha, så den sjönk direkt. Pappa funderade vad jag riktigt höll på med. Jag trodde att snöret satt runt min handled så jag släppte den bara och råkade då tappa ned den i vattnet. Sånt som händer, skrattar för mig själv då jag tänker på det!

Inget monster men dagens största fångst.
En riktigt fightvillig sommargädda på drygt 4kg som
föll för en av mina nyare westinare. Sitter och skrattar
åt lipgripen som jag precis lagt ifrån mig i vattnet, haha!

Fiske imorgon kanske? Lägger nog upp en bild på mitt färdiglackade bete då också. Andra varvet lack läggs på imorgonbitti.

2 kommentarer:

Niggah Dabbz sa...

Tja storfiskarn! Sa du drar gadda utan mej! Hade tva fiskpass inplanerade har nere i Thailand men pga sjukdom + daligt vader har det inte blivit av. Funderar dock pa att forsoka en tredje gang och fara till en camp som har Alligator Gar, Karp, Mal, Mekong osv.. Bara for att dra nagot stort :P Sol och bad i all ara, men ar man fiskare sa ar man.. Jag MASTE fa fiska! HAHA! Ska fiska som fan nar jag kommer hem. Hoppas du har det bra hemma i Umea iaf, vi far kora en massa pass nar jag kommer hem, vi har ju hela hosten framfor oss! Skitfiske pa dej kompis!

Markus Burström sa...

Härligt att du har det bra, synd att du blivit sjuk!! Jo, jag har tagit nåt pass utan dig fast jag har ändå inte landat något stort. Blev sugen på att fiska id då jag såg att de fått en id på hela 3.35kg(!!!) i umeå älven, finns bild på FS. Här måste ut och bottenmetas. Ta och kom hem nu så jag tar mig ut på älven :D

ps. jag tycker att du ska fiska Alligator Gar, låter ju sinnescoolt!