söndag 16 augusti 2009

Crankbait makeover

För er som inte vet det så lyckades jag prata till mig en gratis Skinner på Noliamässan som hade lack-skador, bubblor och dylikt. Jag påpekade det och sa med ett leende "Den här kan man ju inte sälja". Försäljaren tittade på den och sa "Oj, nej det kan jag ju inte" var på jag snabbt sa "Men jag kan ta den som en bonus då jag ändå köper de här andra", vilket jag då fick. Kanske bästa fyndet under mässan? Ikväll fick den skadade wobblern sin makeover.

Jag fick skära bort lite lackbubblor och skavanker. Jag spacklade sedan igen hålen, sandpapprade och målade om den. Ville ju inte ha två likadana så jag passade på att ge den en ny het look.

20cm, 90g, flytande. En wobbler med kraftig gång, helgrym!

Taadaa! En ny HET goldie!! känner mig nöjd med resultatet.

Man kanske skulle börja måla om lite andra färdiga beten med färgsättningar som man inte gillar längre?

"A reel expert can tackle anything."

4 kommentarer:

Alex sa...

Såg riktigt giftig ut!

Markus Burström sa...

Tack, ja det hoppas jag att den är också. Fördelen med att måla själv ;)

Mats Söderholm sa...

Ser bra ut, skitmört är underbar! Kör hårt! M

Markus Burström sa...

Ja, min buster-skitmört är lite tuggad, den har ett par gäddor på sitt samvete. Jag hoppas att den här kommer att leverera. Alltid bra att ha heta wobblers om man blir trött i jerk-musklerna. ;D