söndag 2 augusti 2009

Lite söndagsfiske

Jag och Dabbe var ute en sväng och metade idag. Vi har aldrig haft bra fiske på dagen efter id men tänkte ändå prova idag. Inom loppet av en minut fick jag på en id som jag tyvärr tappade, förhoppningsvis var den inte så stor. Sedan var det dött, dött! Vi såg lite fisk men ingen var riktigt på hugget så vi tacklade om och började fiska efter mört och löja för gädd- och abborrfiske.
Ett större abborre som föll för en knippe maggots.

Vi fyllde en hink med småfisk innan vi åkte hemåt så imorgon blir det nog abborrfiske med bottom bouncer för min del. Dabbe är redan ute ikväll och kör gäddmete med de större mörtarna tillsammans med Robert och Macke (tror jag) men jag vet inte hur det har gått. Även Mats var ute och körde på älven ikväll. Får höra senare om de fick något. Totalt fick jag två idar idag under själva idfisket men tyvärr gick min håv sönder så nu måste jag köpa en ny håv, en gäddsäck och en avkrokningsmatta, bah!

Inga kommentarer: