tisdag 18 augusti 2009

Provfiske dagtid

Tänkte prova lite idfiske idag under dagtid. Har jämt kört kväll för att det helt enkelt alltid varit bäst. De största idarna har även kommit upp kvällstid men nu provade jag lyckan med att fiska dagtid. Har ju varit kallt så jag tänkte att lite värme under dagtid kanske kunde få fart på dem men ack så fel jag hade. Kan bara sammanfatta fisket med två ord, det sög! Större fisk är ju skyggare under de ljusare timmarna och nu var det även väldigt klart i vattnet, inte bra. Får bara hoppas på mer värme och så får jag fortsätta nöta kvällar. Såg att det var några andra ute som också gav upp efter nån timmes bomfiske.

Utöver mitt skitfiske har jag även hunnit pyssla lite här hemma, som vanligt. Min gamla trasiga håv samt en påse för tält, eller paraply (eller liknande) som jag hittade ute i naturen förvandlade jag till en mindre vågsäck för till exempel id, abborre och mört.

En trasig håv samt hittegodset, en påse med snöre.


Tog bort snöret från påsen och trädde det genom håvnätet
och vips hade jag ett nytt vågnät.


Som går att dra ihop och stänga med hjälp av
plaststoppern. Bra för att kunna väga samt säcka
mindre fisk eller använda som sump.

Nu har jag ett teleskopskaft till övers som jag kan använda till något annat. Får väl se om jag tar revansch på iden redan ikväll eller om jag väntar till imorgon.

Inga kommentarer: