torsdag 6 augusti 2009

Mera idfiske

Var ute igår och fortsatt jakten på "reg-id". Som vanligt var det lerigt och jävligt på mäskplatsen då man trampat upp marken där i samband med allt regn. Det var jag och Jonas som var ute och fiskade. Tyvärr var fisket riktigt segt igår och vi lyckades bara landra totalt 4 idar under kvällen plus en hel del mindre fisk, mört och abborre som Dabbe fick till gäddmetet (som också gick jättetrögt), som nästan gick trögare än Dabbes 2.5hk motor och då går det segt.

Dabbe själv skrev till mig under kvällen "Asså jävla snigelmotor. Jag krypar fan snabbare baklänges uppochned", haha, där fick man ett gott skratt. Hoppas att han får ordning sin andra motor snart. Sedan var det ganska roligt då Jonas skulle kasta ut sitt feedermäsk innan hemfärden och fick hälften över sig själv, jag och Dabbe vek oss av skratt då, hoho, good times.

Alltid spännande att fota själv. Här är min största fisk för ikväll.
Bra längd på hela 54cm men dock ingen buk så vikten gick inte
ens över 2.2kg, synd det.
Jag fick använda min nya håv till att
landa den. Skönt att få inviga håven första passet den är med.


Får se när nästa idpass blir, förhoppningsvis snart. Bara att fortsätta nöta. Jag och Dabbe åker ev. ut och jagar reg-borre (1.6kg) i en mindre sjö inåt landet på söndag. Senare i augusti blir det ett försök på regmört (0.8kg) i Ljusvattstjärn i Arvidsjaur, dock så har det gått riktigt trögt med mörtmetet där i år. Take care, skitfiske!


"The fishing was good; it was the catching that was bad. ~A.K. Best"

Inga kommentarer: