måndag 31 augusti 2009

Helg, beten och idfiske

Ja då var man igång med studierna igen. Jag har faktiskt läst en sommarkurs på distans också under sommaren samtidigt som jag jobbat men nu är man tillbaka på universitetet igen.

Då det inte blev något mörtfiske i helgen passade jag på att göra annat fiskerelaterat här på hemmaplan. Jag började gårdagen med att såga ut lite nya beten. Har ett antal tailbeten jag ska göra, men även prova att göra en ny glider samt ett lite mindre bete. Får väl se hur det slutar.

Ett gäng med furubeten.

Åkte ut igår med Meijer och idfiskade. Väl på plats dök sedan Jonas och Henke upp. Där satt vi alla och snackade skit under kvällen innan vi sedan lämnade skitfisket vid midnatt. Det gick riktigt trögt igår. Jag fick upp en väldigt välkonditionerad id som dock saknade längden för att vara värd en vägning. Ska försöka ta mig ut på fler idpass här under veckan för till helgen blir det troligtvis en satsning på gädda. Tre dagars fiske efter en 12a (storfiskreg på gädda) och därför kanske det inhandlas en ny multirulle nu under veckan också.

Inga kommentarer: