onsdag 19 augusti 2009

Inte varmt alls!

Temperaturen ute är härliga 6,8 grader. Jag sitter här lite småfrusen om händerna och tänkte snabbt uppdatera bloggen i och med kvällens pass.

Åkte ut ikväll med dabbe, laddade med metprylar och gäddprylar. Dabbe var mest sugen på gäddfiske medans jag var mer sugen på idfiske. Dabbe tycker det är så jobbigt att behöva meta för man måste ha med sig så sjukt mycket prylar, vilket är såå sant.

Vi började i alla fall båda två med fiske efter id men då iden verkade helt frånvarande och dabbe satt två tackel i botten (vilket jag också gjorde) svor han högt och packade han ihop allt och återvände till båten för lite jerkfiske. Jag satt kvar och kramade nya mäskbollar som jag kastade ut med förhoppningen om att fisken skulle komma in men det enda som uppmärksamma mina mäskbollar var alla j*vla änder.

Till slut verkade fisken komma in på fiskeplatsen, jag hade småpill på krokbetet och plötsligt satt första iden. Den mättes snabbt, konstaterades vara för liten för vägning och fick snabbt återvända. Dabbe kom tillbaka hyffsat less efter ett resultatlöst gäddfiske och klagade liksom jag på kylan. Ingen lek att sitta ute längre på kvällarna. Vi som tänkte köra lördag kväll och natt får verkligen ta på oss kläder.

Ryggsäcken har svalt så mycket det går. Dragkedjan
går absolut inte igen, den sitter ihop med spännband.
(Jo, jag behöver en större ryggsäck)

Jo det här med metprylar. Det är ju så sjukt mycket man måste ha med sig ut. Förutom att man ska ha en (över)fullpackad väska på ryggen så ska man ha med sig en håv, en stol, banksticks, spö(n), jacka, och eventuellt mat.. och allt detta på cykeln! På bilden ligger det en låda med jerkbaits i väskan också som jag tog med ut i fall jag skulle ha gäddfiskat, en hel väska med beten fanns det inte en tanke på att jag skulle släpa med utöver allt annat. Nu lite kvällsfika!

Inga kommentarer: